poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Jak jedzą Brytyjczycy


Może zacznijmy od tego, że Anglicy jedzą lunch zamiast obiadu (o godz. 12-14), który jest zazwyczaj przerwą w pracy lub w szkole a zamiast kolacji obiad o 17-18.
 Brytyjska potrawa narodowa to „Fish and Chips” i z tym się zgadzam, szczególnie dzieci ją kochają, pełno jest barów "Fish and Chips" i prawie wszędzie można to zamówić.

Typowe Angielskie śniadanie

 Tosty jajka bekon (Brytyjczycy kochają bekon ! ) fasolka kiełbaska, muffiny i bajgle, czasem owsianka owocowa / z syropem klonowym/ po prostu z cukrem czy płatki z mlekiem.

Herbata z mlekiem 

Najpopularniejsza English Breakfast, herbaty z mlekiem próbowałam i nie jest zła, za to English Breakfast nie, bo ogólnie herbaty z mlekiem nie pijam
  

A na deser cheesecake, strawberry trifle oraz custard. Gotowe ciasta i torty w pudełkach (nawet nie w dziale z pieczywem) są w większości nie dobre, z dużą ilością lukru, przesłodzone, lub kremy bez smaku. Ale w lodówkach czy zamrażarkach można kupić naprawde dobre cheesacake :D 
W kawiarniach ciężko o dobre prawdziwe lody, za to łatwo o pyszne muffinki czy ciastka z czekoladą o konsystencji brownie czy standardowe caramel shortbread 
  

Chleb tutaj smakuje jak tostowy (znalazłam jeden dobry z ziarenkami !), a ja nie lubię tostowego chleba jeśli nie robię z niego tostów. No ale miłośniczką chleba nie jestem więc nie ubolewam specjalnie. Mleko też niestety nie jest tak dobre jak polskie, nie wiem czemu.

Anglicy do hamburgerów dodają chipsy lub frytki. A klonowe słodkie pancakesy jedzą z kiełbaską (która wygląda jak stek, ale nie wiem bo nie jem takich rzeczy) i polewają syropem klonowym...
Czasem nawet z bekonem lub jajkami.. Cóż ja nie jestem fanką takich połączeń i nigdy tego nie zrozumiem. Najpopularniejszy ser to cheddar, który pokochają miłośnicy serów tacy jak ja !
Znajdziemy też bardzo popularne chipsy o smaku octowym, a nawet takie o smaku ryb czy krewetek.
No i popularne typowe Angielskie jedzenie
 


 Osobiście wolę nasze Polskie jedzenie, ale warto spróbować wszystkiego i wśród Brytyjskiego również można znaleść pełno pyszności, ktoś próbował?
Pozdrawiam,
Magda

2 komentarze:

  1. Czyli tłusto i niezdrowo :P
    Moja chrzestna po wyjeździe do Anglii też narzekała na chleb, później zaczęła kupować go w polskim sklepie, tak jak i wędliny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak trochę mnie zemdliło od ilości połączeń słodkości i tłuszczu. Sama nie odżywiam się zdrowo, ale to co tu czytam jakoś no... 'Ciężkostrawnie'. ; D

    OdpowiedzUsuń