sobota, 26 marca 2016

Wielkanoc w Anglii

Szczerze mówiąc nie mogę za dużo powiedzieć, ale w Anglii nie obchodzą Wielkiego Czwartku, a w nasz Wielki Piątek mają "Good Friday" i jest Bank Holiday czyli ustawowo dzień wolny od pracy (niestety nie dla mnie).. Patrząc na to co się działo u mnie w pracy to Anglicy spędzają ten dzień oczywiście na śniadaniu, lunchu i obiedzie w McDonaldzie, dawno nie było takiego ruchu haha !
Nie ma też lanego poniedziałku, ale jest "Easter Monday" i również wtedy jest Bank Holiday (wyczuwam dużo pracy ! ) . Tradycją są czekoladowe jajka, których szukają dzieci, popularne są takie wielkie z mniejszymi czekoladkami w środku ;)


   

  

  

Tradycyjne przepisy na ciasta (coś zupełnie innego niż u nas) :  

     







A poza tym popularne są czekoladowe ciasta, puddingi, suflety oraz różnego rodzaju muffingi i zwykłe ciasteczka w wielkanocnych kształtach ;)


To nawet troche przypomina prostą nieozdobioną wersje naszego mazurka :D


Na razie to tyle..
A Wam Wszystkim życzę Wesołych i Rodzinnych Świąt !! :)
Pozdrawiam,
Magda

7 komentarzy:

  1. Ja rowniez mieszkam w Anglii i rowniez pracuje, wlasnie jestem na lunchu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo jak miło zobaczyć jakiś ciekawy blog z Anglii ! ;) bo jednak poszukiwania samemu nie przyniosły nić świeżego :D

      Usuń
  2. widzę calkiem inaczej niż u nas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszędzie są inne tradycje i w każdym kraju święta będą wyglądać inaczej :)ciekawy blog :) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadome jednak mam też tu znajomych z innych krajów i ich święta są bardziej jak nasze ;)
      Pozdrawiam również ;)

      Usuń
  4. Ja swoją wielkanoc w UK spędzę za rok, a o przygotowywaniach do wyjazdu piszę na swoim blogu:
    studianawyspach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń