niedziela, 26 maja 2013

26 maj - Dzień Matki ;)


Zrobiłam mamie ciasto, wyszło bardzo dobre więc dam tu przepis :D nie wiem tylko jak je nazwać xd
dałam jej jeszcze skromny prezent z rossmana, który pokazałam już w poprzednim poście ;)

Składniki :

Masa do przełożenia:
1 litr mleka 3,2%
200g masła
1 szkl kaszy mannej błyskawicznej
1 szkl cukru
pół szkl cukru pudru
1 opak. budyniu śmietankowego
3 łyżki kakao
4-5 łyżek wiórek kokosowych

Spód:
2 łyżki kakao
pół kostki masła / margaryny
2 łyżki gorącej wody
2 łyżki cukru pudru
1 łyżka cukru
1 szklanka płatków kukurydzianych

+ 2 szklanki płatków na środek

1. Dół ciasta :
Margaryne roztopić na małym ogniu. Wsypać cukier puder, chwile mieszać aż cukier zacznie się rozpuszczać wtedy dosypujemy zwykły cukier i kakao, mieszamy. Nast. wlewamy gorącą wode. Mieszać aż wszystkie składniki się rozpuszczą i połączą. Doprowadzić do wrzenia (wciąż mieszając). Wsypać płatki, wymieszać i odstawić do odstudzenia.


2. Masa - "krem"
Wsyp szklankę kaszy mannej do garnka i zalej szklanką zimnego mleka, wymieszaj i poczekaj aż spęcznieje. Dodaj reszte mleka, dodaj oba cukry, budyń śmietankowy i kostke masła, podgrzewaj stale mieszając, gdy wszystko się rozpuści gotuj 3 minuty. Podziel masę na pół. Do jednej części wsyp kakao, do drugiej wiórki kosowe.
3. 






Na to kładziemy mase czekoladową, a ją posypujemy kolejną szklanką płatków .



Wstawiamy do lodówki na około godzinę, ja akurat jadłm dopiero na drugi dzień.

I gotowe. Smacznego !

1 komentarz:

  1. ja nie umiem piec ciast, w tej dziedzinie jestem totalnym beztalenciem :(
    Tobie wyszło super, smacznie wygląda

    dodaję do obserwowanych, zapraszam częściej do siebie ;)

    http://imrefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń